Podkast27. august 2025Valgspesial med Mathilde Tybring-Gjedde (H)– Høyre kan love at vi skal ha en mer effektiv klimapolitikk og en bedre næringspolitikk som gjør at det er mulig for Norge å omstille seg og skape arbeidsplasser og industri. Det mener jeg er god klimapolitikk, sier energi- og klimapolitisk talsperson i Høyre, Mathilde Tybring-Gjedde.
Podkast18. august 2025Vil begrense strømeksporten selv om det utfordrer EØS-avtalen– Hvis vi innfører eksportrestriksjoner på strømkabelen til Tyskland vil det ikke være i tråd med EØS-avtalen. Men er det et område der Norge bør utfordre EØS-avtalen, er det på energiområdet, mener Marit Arnstad (Sp).
Podkast8. mai 2025– Jeg skal ikke fase ut næringer, jeg skal fase ut utslippPODKAST: – Det beste jeg kan gjøre er å lage et rammeverk for næringsliv og investorer som er dønn tydelig på hva vi skal oppnå, sier klima- og miljøminister Andreas Bjelland Eriksen.
Podkast4. april 2025– Vi må klare klimaomstillingen med politisk handling og ikke kvotehandelNår Stortinget skal vedta et nytt klimamål for 2035, er primærstandpunktet til SV og partileder Kirsti Bergstø at Norge bør redusere utslippene med 80 prosent, og kuttene må tas i Norge.