1
2

Støtt oss
1
Stillinger
2
Klimakalender

Om oss

Om oss
Støtt vårt arbeid
Annonsere
Personvernerklæring
Administrer informasjonskapsler

Følg oss

Facebook
Bluesky
Linkedin
Rss feed

Kontakt oss

Redaksjonen
Energi og Klima
Odd Frantzens plass 5
N-5008 Bergen
til toppen
Lars-Henrik Paarup Michelsen
Lars-Henrik Paarup Michelsen
Dagleg leiar i Norsk klimastiftelse. Kontakt: lhpm@klimastiftelsen.no
Publisert 14. september 2020
Sist oppdatert 16.9.2020, 15:13
Artikkelen er mer enn to år gammel
Elektrisk transport

Ny studie: Europas elbil­pro­duk­sjon vil mange­dob­last innan eit par år

I 2022 vil Europas produksjon av heilelektriske bilar vere fire gongar større enn i 2019, konkluderer tysk studie. Les også: EU vil stille strengare utsleppskrav til bilindustrien og slik ser elbilstatistikken ut per august.

ID – Workshop bei VW Sachsen

Rundt 8000 personer arbeider ved Volkswagens bilfabrikk i Zwickau. Her vert også den nye elbilen ID.3 produsert. Foto:

Publisert 14. september 2020
Sist oppdatert 16.9.2020, 15:13
Artikkelen er mer enn to år gammel
Lars-Henrik Paarup Michelsen
Lars-Henrik Paarup Michelsen
Dagleg leiar i Norsk klimastiftelse. Kontakt: lhpm@klimastiftelsen.no

I nyheitene akkurat no:

  • Politikk: 1 million elbilar i 2030 blir for dyrt, meiner dansk elbil-kommisjon.
  • Marknad: Samarbeidsavtale gir General Motors 11 prosent av børsyndlingen Nikola.
  • Teknologi: Total og PSA vil lage batterigigant – skal produsere 48 GWh i 2030.
  • Finans: Mercedes-Benz-produsent hentar 1 milliard euro gjennom grøne obligasjonar.
  • Innovasjon: Offentleg-privat intensjonsavtale om canadisk Hyperloop som skal gå i 1000 km/t.
  • Marknad: Har selt over 500 000 Nissan Leaf sidan 2010.
  • Politikk: Sør-Korea med mål om 1 million elbilar innan 2025.

I denne utgåva av #Elektrisktransport har eg vald ut desse sakene:

Europas bilindustri lausnar handbremsa

Nyheita: Produksjonen av elbilar i Europa står ikkje i stil med etterspurnaden i marknaden, men i innan eit par år vil dette endre seg. Frå eit nivå godt under 300 000 elbilar i 2019 vil Europas elbilproduksjon passere 1 million køyretøy i 2022 og over 2 millionar i 2025, skriv Chemnitz Automotive Institute (CATI) i ein ny studie.

#Elektrisktransport – eit nyheitsbrev for deg som vil følgje utviklinga mot ein utsleppsfri vegtransport

I nyheitsbrevet #Elektrisktransport presenterer Energi og Klima-redaksjonen data, nyheiter og analyser som følgjer dei industrielle, finansielle og politiske sidene ved overgangen til ein utslippsfri vegtransport. Nyheitsbrevet blir sendt ut ein gong i månaden og har ekstrautgåver ved behov.

Abonner på #Elektrisktransport:

Våre nyhetsbrev

Du kan ombestemme deg når som helst ved å trykke på avmeldingslenken i bunnen av hver e-post vi sender deg, eller ved å kontakte oss på post@klimastiftelsen.no. Vi behandler alle personopplysninger konfidensielt. Her er personvernserklæringen vår. Ved å markere boksen under godtar du at vi behandler informasjonen om deg i henhold til denne erklæringen.

Vi bruker Mailchimp for å sende ut våre nyhetsbrev. Ved å abonnere på nyhetsbrevet godkjenner du at informasjonen du skriver inn blir sendt til Mailchimp for prosessering. Les mer om Mailchimps personvernerklæring her.

Bakgrunn: Tingar du ein elbil i dag, må du vere førebudd på lang leveringstid. I 2020 kan dette delvis forklarast med Covid-19 som har ramma bilproduksjonen hardt fleire stadar, men mest av alt er det eit resultat av etablerte bilprodusentar som altfor lenge har nølt med å vri porteføljen sin, med dertil tilhøyrande produksjonskapasitet, frå fossile til elektriske bilar. Forskarane ved CATI karakteriserer situasjonen i den europeiske bilmarknaden som ein elektrifiserings-boom «med handbremsa på».

Artikkelen fortsetter under annonsen

Rapporten «Electric mobility defies the automotive crisis. Developments in Europe 2020–2025» tek for seg utviklinga av produksjonsvolum og -lokasjonar for elektriske bilar i Europa fram mot midten av 2020-talet. Konklusjonen er at vi vil sjå store endringar allereie om eit par år:

  • I 2019 blei det produsert 276500 heilelektriske bilar i Europa. Innan 2022 forventar ein at produksjonen vil auke til 1,2 millionar og innan 2025 til over 2 millionar køyretøy.
  • I 2019 blei det produsert elbilar på 17 lokasjonar i åtte europeiske land. I 2022 vil elbilproduksjonen skje på meir enn 25 lokasjonar i minst 11 europeiske land.

Tyskland blir Europas «hotspot» for elbilproduksjon. Her ventar forskarane at produksjonen av elbilar vil åttedoble seg kvart einaste år i perioden 2019-2022. I 2025 vil en av fire tyskproduserte bilar vere ein heilelektrisk bil. Dei største bilfabrikkane i Tyskland – og dermed også i Europa – vil vere Vollkswagens anlegg i Zwickau og Teslas anlegg i Grünheide utenfor Berlin.

Det store biletet: Omlegginga som no skjer i europeisk bilindustri heng nøye saman med politiske reguleringar. Ifølgje Det europeiske miljøbyrået låg CO₂-utsleppet frå ein nyregistrert bil i Europa i 2019 i snitt på 122,4 gram/km. Det var meir enn året før og langt under EU-kravet om 95 gram/km som blir gjeldande i 2020/21. Bilindustrien må difor få fart på elbilsalet for å innfri det nye utsleppskravet – og med det unngå bøter. Samtidig tener ikkje bilindustrien på å gå for fort fram. Ein av Europas leiande biljournalistar, tyske Christoph M. Schwarzer, problematiserte nettopp dette i ein artikkel i Die Zeit tidlegare i år: Bilprodusentar må selje nok elbilar til at utsleppsmålet for 2020/21 blir nådd, men dei har ingen interesse av å overoppfylle målet. Forklaringa på det er at utsleppsnivået i 2020/21 også dannar grunnlag for utsleppskravet som bilindustrien må innfri i 2030 (for tida 37,5 prosent). Meir om denne problemstillinga kan lesast i denne Twitter-tråden med m.a. Michael Liebreich. 

Lekkasje: EU vil skjerpe bilindustriens utsleppskrav

Nyheita: EU vil stille strengare utsleppskrav til bilindustrien fram mot 2030. Gjeldande krav om at person- og varebilar skal sleppe ut 37,5 prosent mindre klimagassar i 2030 samanlikna med i 2021 kan bli heva til 50 prosent, meldar Bloomberg. 

Våre støttespillere

Bakgrunn: Når kommisjonspresident Ursula von der Leyen skal halde «state of the union»-tale i Europaparlamentet onsdag 16. september, er det venta at ho vil presentere Europakommisjonens framlegg til nytt klimamål for EU i 2030.

DNV GL trur ikkje på hydrogenbilar

Nyheita: I sin siste Energy Transition Outlook spår DNV GL massiv vekst for elektriske bilar – driven fram av klimapolitikk og fallande batterikostnader. Hydrogenbilar har selskapet ingen tru på.

Bakgrunn: DNV GL oppgir tre hovudgrunnar for kvifor hydrogen ikkje vil slå gjennom i personbilmarknaden. For det første er det betydeleg energitap ved å konvertere straum til hydrogen. For det andre er hydrogenbilen berre halvparten så energieffektiv som elbilen. Og til slutt: ein hydrogenbil er meir komplisert – og dermed langt dyrare å produsere – enn ein elbil.

Microsoft vil inn i elbilen din

Nyheita: Microsoft melder seg på i konkurransen om å levere teknologien som skal halde elbilen din oppdatert gjennom levetida, skriv Financial Times.

Bakgrunn: I perioden 2014-2019 stod programvarefeil for nesten halvparten av alle tilfella der bilprodusentane måtte tilbakekalle køyretøy, ifølgje data frå IHS Markit. No meldar Microsoft seg på i konkurransen om å levere såkalla «over-the-air»-teknologi som skal gjere det mogleg for bilprodusentane å gjennomføre programvareoppdateringar og systemforbetringar via skyen. Tesla gjer dette alt i dag, men dei gamle bilprodusentane heng etter. Microsoft har no gjort avtalar med Volkswagen, Renault-Nissan-Mitsubishi-alliansen, BMW, Daimler og Ford om levering av sin skyløysing.

Citroën med billeg-«elbil» for 16-åringar

Nyheita: Elbilen Citroën Ami er klassifisert som ein «lett firhjuling». Det betyr at det er nok med mopedførarbevis for å sette seg bak rattet.

Bakgrunn: Fleire internasjonale journalistar har den siste tida prøvekøyrd Citroën Ami, som blei presentert for første gang på bilmessa i Geneve i fjor. Bilen er liten og nett og kan framstå som den elektriske fetteren til den gamle ikonbilen 2CV. Maksfarten er 45 km/t og rekkevidda rundt 75 km. «Driving it is a doddle», skriv The Guardian etter å ha prøvekøyrd bilen i Paris. Også Electrive har testa bilen. Når Citroën Ami kjem for sal i Noreg, er uvisst.

Den elektriske utgåva av Citroën Ami er ein to-seters firhjuling. Bilen kostar 6 000 euro i Frankrike (inkl. tilskot på 900 euro). Foto:

Elbilindeksen: August 2020

Vi startar med Noreg der det blei selt 10 802 nye personbilar i august – 1271 færre køyretøy enn i same månad i fjor. Elbilar stod for 52,8 prosent av nybilsalet – opp frå 39 prosent i august 2019.

Frå januar – august 2020 har elbilar stått for 48 prosent av nybilsalet i Noreg (mot 42 prosent for heile 2019). Regjeringas mål er 100 prosent innan 2025.

I Tyskland blei det i august selt 251 010 bilar – 62 718 færre enn i same månad i fjor. Av desse var 16 076 elbilar (6,4 prosent). I august 2019 blei det selt 5 001 elbilar (1,6 prosent).

I Frankrike blei det i august selt 103 629 bilar – 25 626 færre bilar enn i same månad i fjor. Av desse var 5 590 elbilar (5,4 prosent). I same august 2019 blei det selt 2 092 elbilar (1,6 prosent).

I Storbritannia blei det i august selt 87 226 bilar – 5 347 færre enn i same månad i fjor. Av desse var 5 589 elbilar (6,4 prosent). I august 2019 blei det selt 3 147 elbilar (3,4 prosent).

ANNONSE
Bluesky

Les også

En rekke EU-flagg står utstilt foran en moderne glassbygning mens folk går i nærheten.

EU venter kvoteoverskudd: Kan gjøre 2030-mål billigere for Norge

EU-kommisjonen venter et stort overskudd av utslippsenheter i sektorene utenfor kvotemarkedet frem mot 2030. Det kan gjøre det billigere for Norge å tette utslippsgapet i klimaavtalen med EU.

15. desember 2025
Les mer

Grønn teknologi: Dette selger og kjøper EU mest av

Batterier er klimateknologien som EU har størst import av fra resten av verden. Elbiler er den største eksportvaren – og den grønne teknologien Norge importerer mest av fra EU.

8. desember 2025
Les mer
På en parkeringsplass ved siden av et nettinggjerde og nakne trær står en rekke parkerte, svarte og hvite elbiler på rekke og rad.

Statsbudsjettet: Elbil-moms og bruken av biodrivstoff to store klimasaker

Blir det moms på elbiler? Fortsetter regjeringen å kreve at dieseltankene skal fylles med store volum biodrivstoff?

8. oktober 2025
Les mer

Rekordmåned for elbiler i Storbritannia

Elbilsalget i Storbritannia har aldri tidligere vært så høyt som i september i år.

6. oktober 2025
Les mer
ANNONSE
Artikkelen fortsetter under annonsen
Annonse
Våre støttespillere
Svanemerket
Ledige stillinger i det grønne skiftet

Vil du jobbe med klima og jordbruk?

Miljødirektoratet søker etter rådgivere med analytiske evner
Oslo
Frist: 4.12.2026