Debatt3. september 2024Hvor lenge skal vi godta trailer for tog?Tyskland har vendt seg mot Norden i jakten på samarbeidspartnere i det grønne skiftet. Men Norge er ikke påkoblet – transportåren fra Europa stopper i Gøteborg, skriver Thomas Becker og Marie Fløystad Dahl i STRING.
#Klimavalg29. november 2023Klima og samferdsel: Vi må bruke det vi har – smartere og mer effektivtVeiprising er det mest effektive tiltaket for å holde trafikkveksten i Oslo/Akershus under kontroll. Flere reisende må bruke kollektivtrafikk – først og fremst den som går på skinner.
Debatt20. april 2023Oslo er et kraftverkVi må tenke nytt om Oslos energiforsyning. Gjennom aktiv politikk og et offensivt næringsliv skal vi gjøre Oslo til et kraftverk, skriver byrådsleder Raymond Johansen (Ap) og næringsbyråd Rina Mariann Hansen (Ap).
EU-korrespondenten16. november 2021EU støtter ikke CO₂-rensing på KlemetsrudEU-kommisjonen vedtok i dag å bruke 11 milliarder kroner (1,1 milliarder euro) for å støtte prosjekter for avkarbonisering. Fortum Oslo Varme på Klemetsrud er ikke på listen.
Kommentar31. mars 2021Kan vi drive skogen på en måte som er bra for både klima og natur?I Oslo prøver vi å drive skogen på en måte som er bra for både klimaet og naturen. Det gir høyere driftskostnader enn for vanlig skogbruk, men er likevel god butikk.